Top 15 Home Pemulihan Untuk tersedu

Top 15 Home Pemulihan Untuk tersedu

Tersedu adalah salah satu yang paling menjengkelkan tindakan refleks sukarela. Apa-apa jenis kerengsaan disebabkan di dalam otot diafragma keputusan dalam menentu bunyi pernafasan menghasilkan. Lain-lain sebab yang mungkin untuk tersedu boleh menjadi makanan panas pedas, jangkitan paru-paru, masalah perut, masalah buah pinggang, kegembiraan tiba-tiba, makan berlebihan dan makan terlalu cepat.

Biasanya tersedu tidak berlangsung selama lebih daripada 1-2 jam dan hilang dengan sendirinya. Tetapi dalam kes anda ingin merawat tersedu tidak lama lagi maka anda boleh cuba rawatan rumah yang berbeza. Yang disenaraikan di bawah bahagian 15 ubat rumah untuk tersedu:

Salah satu ubat yang terbaik adalah untuk minum air recurrently dalam jangka masa yang pendek.
Berkumur dengan air suam.
1/2 mangkuk dadih tambah 2 sudu besar garam dan kacau dengan betul. Makan dadih ini juga ubat yang berkesan.
Potong halia segar kepada kepingan kecil; menghisap ini keping kecil halia.
Telan 1 sudu besar gula perlahan-lahan.
Dalam 2 cawan air mendidih 5-6 pelaga hijau dihancurkan. Rebus sehingga mengurangkan kepada 1 cawan. Biarkan sejuk dan ketegangan itu. Meminumnya perlahan-lahan ketika masih suam. Ini adalah ubat semulajadi yang sangat bermanfaat untuk rintangan kerana ia melegakan kegatalan di gegendang.
Satu lagi herba yang biasa digunakan untuk merawat rintangan adalah lada hitam. Tarik nafas kuantiti kecil serbuk lada hitam. Ini akan menyebabkan bersin yang merupakan pergerakan sengit saluran pernafasan. Oleh itu meletakkan satu pengakhiran kepada masalah.
Menutup telinga anda dan kemudian tanpa memberi jurang untuk bernafas air minuman di teguk pantas. Ini adalah salah satu yang biasa dan berkesan ubat rumah untuk masalah.
Bagi bantuan segera dari rintangan, menghisap ais dihancurkan. Ini ubat rumah untuk tersedu bermanfaat dalam memberikan bantuan segera.
Campurkan 1/2 sudu teh mentega 1/2 sudu teh biji sawi dan menelan campuran ini. Ini ubat semulajadi kepada rintangan berkesan dalam menghentikan rintangan serta-merta.
Makan sudu mentega kacang adalah satu lagi remedi rumah berkesan
Salah satu ubat yang paling mudah untuk merawat rintangan adalah untuk mengalihkan fikiran anda pada sesuatu yang lain.
Bernafas keras ke dalam beg kertas coklat. Pergerakan pernafasan terpaksa membantu dalam memulihkan gegendang pengecutan semulajadi.
Menahan nafas anda untuk beberapa saat
Meletakkan beg ais di bawah tulang rusuk anda iaitu pada diafragma juga berfungsi dalam menghentikan masalah.
Senak akhir sekali boleh menjadi salah satu daripada sebab mungkin tersedu oleh itu adalah dinasihatkan untuk makan ringan dan makanan yang kurang pedas. Seperti disebutkan di atas rintangan yang berlangsung selama 1-2 jam tetapi jika ia berlangsung selama 1-2 hari maka anda perlu berjumpa dengan doktor anda dengan segera. Selain daripada yang dinyatakan di remedi bahagian atas 15 rumah untuk tersedu anda mungkin mencari beberapa cara lain yang berkesan sila berasa bebas untuk berkongsi dengan kami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar