Pertempuran luka terbuka Sejuk Dari Di luar

Pertempuran luka terbuka Sejuk Dari Di luar

A sakit sejuk boleh menjadi sangat memalukan kerana ia memberi kesan kepada bahagian-bahagian yang paling ketara badan seperti bibir, mulut, hidung, kelopak mata, dan lain-lain Dalam tahun-9 - 12 hari di mana sakit sejuk hadir, ia melalui pelbagai peringkat perkembangan. Peringkat-peringkat ini boleh menyebabkan kesakitan dan bengkak. Ini lepuh berkembang dalam saiz dan kemudian akhirnya selepas kitaran yang berpanjangan mereka kering. Penjagaan perlu diambil apabila sakit sejuk menjadi kering kerana ia boleh meninggalkan bekas atau tempat yang gelap. Ini adalah sebahagian daripada langkah-langkah yang anda boleh mengambil untuk pertempuran virus herpes simplex dari luar.

Bahagian yang terjejas perlu dibersihkan dengan agen anti bakteria dan kemudian dibersihkan dengan teliti dengan kapas. Gatal-gatal, sakit dan bengkak tiga peringkat biasa bakteria ini di mana anda perlu menahan keinginan untuk gatal atau menyentuh bahagian yang terjejas. Jika anda berlaku untuk disentuh memastikan bahawa anda membersihkan tangan anda sehingga bersih dengan agen anti - bakteria untuk mengelakkan penyebaran virus kepada bahagian-bahagian badan anda dan untuk orang lain.

Jadi, seperti yang telah dinyatakan, perkara pertama yang anda perlu lakukan adalah bersih ia dengan anti - ejen bakteria dan kemudian memohon zink atau DMSO di bahagian yang terjejas. Protamine zink akan membantu anda mencapai pemulihan yang sangat cepat. Secara umumnya, adalah dianggarkan bahawa protamine zink mempercepatkan proses pemulihan sehingga 30%.

DMSO adalah ubat yang sangat berkesan terhadap lepuh kerana ia mempunyai keupayaan untuk menembusi sel-sel terdedah dan membunuh bakteria. Virus herpes simplex adalah anaerobik dalam alam semula jadi yang bermakna bahawa ia tidak boleh hidup dalam kehadiran oksigen. DMSO digunakan pada selang sehari dan ia biasanya digunakan untuk menjaga sakit sejuk daripada berulang.

Ubat gigi apabila digunakan dengan betul di kawasan yang terjejas boleh memberi keselesaan yang menenangkan dan kelegaan daripada kesakitan. Gigi pes perlu digunakan mengikut umur dan tahap pembentukan lepuh. Ramai orang telah menggunakan ubat gigi di wajah mereka sebagai ubat sakit sejuk kerana ia mengandungi sebatian yang memberikan kesan yang menenangkan dan ia juga membersihkan kawasan lepuh.

Banyak latihan di udara segar akan membuat badan anda mendapat oksigen yang amat diperlukan baru tumbuh yang membantu dalam membunuh bakteria yang tidak diingini dalam badan anda. Gaya hidup sihat merupakan prasyarat tanpa yang semua ubat-ubatan dan losyen akan menjadi tidak berguna. Makanan yang betul, tabiat pemakanan, tahap dikurangkan daripada merokok dan minum, dan lain-lain yang diperlukan untuk membuat virus itu tidak aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar