5 Mm Kidney Stone? Pas Dengan Pemulihan Batu 5 Buah Pinggang

5 Mm Kidney Stone? Pas Dengan Pemulihan Batu 5 Buah Pinggang

Adakah anda tahu bahawa kira-kira 90% batu karang 5 mm atau lebih kecil? Dan kerana batu karang yang terdiri daripada kalsium, kebanyakan batu yang sangat mudah untuk membubarkan dan lulus!

Jika anda tidak pasti saiz batu anda, anda kemungkinan besar mempunyai batu karang 5 mm atau lebih kecil. Dalam artikel ini, anda akan mempelajari 5 PERCUMA dan mudah tips yang boleh anda gunakan untuk mula membubarkan dan mengepam batu buah pinggang anda (s).

Mengapa Cuba Pemulihan Batu Buah Pinggang?

Adakah anda tahu bahawa kebanyakan batu di dalam buah pinggang adalah disebabkan oleh dehidrasi? Dehidrasi adalah apabila badan anda tidak mendapat air yang mencukupi. Tanpa air yang cukup, buah pinggang anda tidak mengepam dengan betul dan kalsium membina tidak dapat dielakkan.

Mujurlah, kebanyakan orang sedar bahawa mereka perlu minum air yang banyak. Malah, kebanyakan doktor mengesyorkan minum air yang banyak untuk rawatan pertama pesakit.

Berikut adalah 5 tips lain yang anda boleh cuba malam ini!

Lulus 5 mm anda Stone buah pinggang dengan ini 5 Pemulihan

1. Pencegahan adalah kaedah terbaik ibu jari untuk rawatan alternatif. Oleh itu, anda perlu minum air yang banyak. Kebanyakan doktor kesihatan semulajadi mengesyorkan minum air suling yang bebas daripada semua mineral yang dapat menambah komposisi batu-batu itu. Lelaki perlu minum sekurang-kurangnya 12 cawan air setiap hari dan wanita perlu minum 8 cawan air.

2. Anda perlu membenarkan diet anda untuk membantu dengan curahan batu anda. Salah satu cara untuk melakukan ini adalah untuk makan sekurang-kurangnya 5-7 hidangan buah-buahan atau sayur-sayuran setiap hari. Kerana kandungan serat larut air, ini masuk akal sebagai rawatan yang mudah dan berkesan.

3. Anda juga boleh cuba jus lemon dan ubat minyak zaitun yang berfungsi untuk melincirkan saluran kencing manakala membubarkan batu kalsium perkara. Semua yang anda perlu lakukan adalah tuangkan 3 auns minyak zaitun dan 3 auns jus lemon ke dalam cawan dan kacau. Minum sebelum tidur dan mengulangi setiap malam.

4. Anda juga mungkin ingin menambah halia. Halia adalah herba yang membantu untuk mengepam buah pinggang, usus dan berguna untuk kulit anda.

5. Akhir sekali, curahan buah pinggang anda juga merupakan rawatan tahunan penting. Terutamanya, jika anda lebih terdedah kepada batu karang!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar