Pembersih Colon Asli - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Pembersih Colon Asli - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Penggunaan pembersih kolon semula jadi pasti meningkat. Untuk beberapa tahun, pembersihan usus adalah amalan yang tinggal untuk profesional berlesen yang melakukan pengairan kolon. Ini "colonics", sebagai mereka telah dipanggil, biasanya dilakukan di pejabat, pada masa dan perbelanjaan yang ketara. Sejak kebelakangan ini, disebabkan oleh minat yang semakin meningkat dalam kesihatan usus besar, kaedah alternatif untuk pembersihan kolon telah menerima banyak perhatian. Persoalannya, adakah mereka benar-benar berkesan?

A pengairan kolon tradisional adalah memakan masa dan terutamanya invasif. Satu tiub panjang dimasukkan melalui rektum, dan kolon ini melimpah dengan penyelesaian berasaskan air. Proses ini agak tidak selesa, dan mengambil sekurang-kurangnya beberapa jam. Kebanyakan individu, bagaimanapun, melaporkan manfaat positif dengan serta-merta selepas prosedur. Peningkatan tenaga dan kecergasan adalah biasa, manfaat segera.

Pembersih kolon semula jadi, di sisi lain, adalah satu proses jangka panjang. Bergantung kepada formula, individu boleh melihat kelegaan daripada sembelit dalam tempoh beberapa hari pertama. A membersihkan kolon lengkap mungkin mengambil masa sehingga 3 minggu.

Pembersih mungkin dalam bentuk sama ada kapsul atau serbuk bergantung kepada bahan-bahan. Hampir semua pembersih kolon semula jadi memerlukan penggunaan air yang besar sambil diberi minuman produk, dan sepanjang hari.

Sebahagian daripada bahan-bahan semula jadi dalam pembersih kolon termasuk Magnesium, sekam Psyllium dan benih Psyllium, Slippery Elm, Fennel Seed, dan Willow arang. Herba lain boleh memainkan peranan juga.

Kesimpulan

Yang menghairankan, penyelidikan yang agak tidak banyak yang dilakukan ke atas pembersih kolon semula jadi. Manfaat sebahagian besarnya berdasarkan testimoni bercahaya BANYAK dari pengguna, dan pemahaman teori faedah kolon yang bersih.

Hakikatnya bahawa faedah berbeza dari individu ke individu. Ramai individu mengalami peningkatan yang ketara dalam fungsi usus, tahap tenaga, dan daya hidup secara umum.

Jadi, Adakah membersihkan kolon tepat untuk anda?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar