Sembelit di kalangan Warga Emas Wanita - Ubat Sembelit dan Julap Asli Untuk Wanita

Sembelit di kalangan Warga Emas Wanita - Ubat Sembelit dan Julap Asli Untuk Wanita

Salah satu daripada hari biasa untuk penyakit hari adalah sembelit. Sering kali kita melihat najis kita menjadi keras & kering, bersaiz kecil dan benar-benar sukar untuk menghapuskan. Ia membawa kepada rasa sakit yang teruk juga. Ia adalah salah satu punca utama serta gejala sindrom usus (IBS). Ini adalah penyakit kronik yang boleh menjadi sakit di saraf di zaman orang tua, terutama di atas 65. Punca-punca sembelit kadang-kadang berbeza-beza mengikut umur dan jantina anda. Wanita tua menghadapi masalah dalam sindrom usus terganggu kerana isu-isu seperti tiroid menopaus, migrain, dan lain-lain

Kini terdapat pelbagai ubat-ubatan dan julap semulajadi untuk mengubati sembelit dalam wanita tua. Sebahagian daripada ini adalah seperti berikut:

· Anda perlu mengambil makanan tambahan diet semula jadi yang membantu dalam mengekalkan kesihatan sistem penghadaman seperti beri acai, dan lain-lain

· Seterusnya, minum sekurang-kurangnya 8 hingga 10 gelas air setiap hari.

· Mulakan hari anda dengan minuman detox semula jadi seperti air suam dengan madu & limau atau air dengan cili merah, limau & sirap maple.

· Minum segelas susu panas sebelum tidur pada waktu malam.

· Ambil diet serat kaya. Untuk ini mengambil banyak buah-buahan mentah dan sayur-sayuran dalam bentuk salad & jus.

· Aloe ferox ialah berair dari Afrika Selatan. Ia adalah herba yang dikenali untuk merawat semua isu-isu sistem penghadaman. Ini julap semulajadi adalah ejen anti radang dikenali untuk mengubati sembelit dan gangguan usus lain.

· Wanita tua juga boleh memilih untuk mengambil dandelion (Taraxacum officinale). Ia memberi manfaat bagi hati dan sistem penghadaman. Ia mengeluarkan hempedu dari hati dan bertindak sebagai julap semulajadi. Ia mengawal tekanan darah tinggi dengan sifat-sifat diuretik yang.

· Dalam usaha untuk mengubati sembelit & sindrom usus di kalangan wanita tua buah bale juga merupakan pilihan yang baik. Ia membersihkan & nada sehingga usus, dengan itu melegakan sembelit.

· Satu lagi buah-buahan dalam senarai itu adalah jambu batu, prun, pear, anggur, betik, dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar